چگونه میتوانید سیستمهای امنیتی را در یک شرکت مدرن ایجاد کنید؟ خوشبختانه، سازمانها مفهوم قدیمی نگهداری فایلها در جعبههای مقوایی را که بر اساس تاریخ سازماندهی شده بود، کنار گذاشتند. هنگام برخورد با اطلاعات محرمانه، مهم نیست که چند نگهبان استخدام میکنید، این (استخدام چندین نگهبان) بهترین راه برای ایمن نگه داشتن آنها نیست.
ما در حال حاضر فناوری مدرن داریم، بنابراین همه سازمانها باید از آن برای افزایش امنیت اطلاعات استفاده کنند. با این وجود، ایجاد یک سیستم، آسان نیست. مستندات فیزیکی هنوز مهم هستند، بنابراین شما باید در دو جهت فکر کنید: اطمینان از حفاظت فیزیکی و دیجیتالی
در سال 2011، هکرها به سیستم فناوری غول پیکر کسپرسکی، ارائه دهنده امنیت سایبری بین المللی دسترسی پیدا کردند. اطلاعات و فناوری اطلاعات حیاتی به خطر افتاده است. کسپرسکی دارای ویژگیهای امنیتی پیشرفتهای بود، اما ظاهراً این موارد برای جلوگیری از نفوذ در اطلاعات کافی نبود.
تجارت مدرن، اطلاعات زیادی برای محافظت دارد، بنابراین امنیت محل کار باید تضمین شود.
ما مهمترین نکات امنیتی محل کار را به اشتراک میگذاریم.
5 نکته برای امنیت اسناد
1. بهبود حفاظت فیزیکی محل کار
میتوانید با اجرای یک برنامه امنیتی سطح بالا برای محافظت از خودِ محل کار شروع کنید.
اداره هوانوردی فدرال نکات امنیتی موثری را برای حفاظت از سوابق (اسناد) ارائه میدهد. آنها را بررسی کنید؛ آنها برای هر نوع سازمانی کار میکنند.
2. ایمن سازی همه دستگاهها
شما و کارمندان خود از رایانه و دستگاههای تلفن همراه برای دسترسی به یک سند الکترونیکی استفاده میکنید. برای انجام این کار، آنها از رمزهای عبور استفاده میکنند. برای ایمن نگه داشتن اطلاعات میتوانید چند اقدام امنیتی را انجام دهید:
وقتی هدف شما حفاظت از دادههای الکترونیکی است، یک سیاست محدود کننده ضروری است. اینجاست که کار تیم IT شروع میشود. متخصصان سطح بالا را استخدام کنید و توصیههای آنها را دنبال کنید.
3. پیاده سازی کنترل دسترسی پیشرفته
هنگامی که نیاز به افزایش امنیت دارید، محافظت چند لایهای ضروری است. با این کار، دسترسی به حساس0ترین دادهها را فقط برای افرادی که نیاز به استفاده از آنها دارند محدود میکنید.
4. کارکنان خود را آموزش دهید
آموزش امنیت پیشرفته ممکن است هزینه داشته باشد. با این حال، هزینههای کسب و کار را در دراز مدت کاهش میدهد.
اگر کارکنان شما به درستی آموزش نبینند، ممکن است دادهها را در معرض خطر قرار دهند. به عنوان مثال، اگر تیم بازاریابی از نرم افزار مدیریت پروژه استفاده کند و از دادههای حساس برای راهاندازی آن استفاده کند، ممکن است اطلاعات محرمانه را به خطر اندازد.
5. روی امنیت دادههای الکترونیکی پیشرفته سرمایه گذاری کنید
نگهداری اسناد فیزیکی در سازمان به فضای اضافی و برنامهای امن برای حفاظت نیاز دارد. در صورت وقوع آتش سوزی، سیل یا سایر خطراتی که منجر به از دست رفتن اطلاعات میشود، باید خروجیهای اضطراری و برنامههای عملیاتی ارائه دهید. امروزه اکثر شرکتها تصمیم میگیرند دادهها را در قالب الکترونیکی ذخیره کنند. بسیاری انتخاب میکنند که آن را روی فضای ابری ذخیره کنند.
فضای ابری یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه است. نیازی به سرمایه گذاری روی هارد دیسکها نیست، که باید در فضاهای مناسب با امنیت بیشتر در محل نگهداری شوند. با این حال، فضای ابری امنترین گزینهای نیست که شما دارید.
فضایی که در آن اطلاعات را روی ابر ذخیره میکنید، متعلق به شرکت نیست. شما نمیتوانید قوانین امنیتی خود را در آنجا پیاده سازی کنید. به همین دلیل است که ما باید در مقابل ذخیره دادههای حساس در سرورهای رایانش ابری مقاومت کنیم. بهتر است آن را روی هارد دیسکهای خارجی نگه دارید. پشتیبانگیریهای مکرر را فراموش نکنید. همانطور که از اسناد فیزیکی محافظت میکنید، باید از هارد دیسکها محافظت کنید. همه افراد شرکت به آن منطقه محدود دسترسی نخواهند داشت. فقط شما و چند کارمند مجاز، به آن دادهها دسترسی خواهید داشت.
هر شرکت آبرومند، در امنیت اسناد سرمایه گذاری می کند
اقدامات امنیتی اسناد یک انتخاب نیست، یک ضرورت است. در صورت وقوع نقض در دادهها، یک شرکت به راحتی وضعیت خود را از دست میدهد. وقتی eBay چنین حادثهای داشت، با انتقادات زیادی روبرو شد. مردم بعد از افشای نام، رمزهای عبور، آدرس ایمیل رمزگذاری شده و سایر دادههای شخصی خود، هرگز به خدمات قبلی اعتماد نمیکنند.
کسب و کارها به دادههای محرمانه نیاز دارند، بخاطر (همین اطلاعات) میتوانند محصولات یا خدمات خود را ارائه دهند.
با این حال، نحوه نگهداری و محافظت از این دادهها همه تفاوتها را در جهان ایجاد میکند. مطمئن شوید که این تفاوت را ایجاد کردهاید!