اجرای DMS در شرایط همه گیری کرونا

کاج نه تنها یک انتخاب درخشان و اولویت است بلکه به دلیل سهولت اجرا، سادگی استفاده، میزان پذیرش توسط کارمندان و سهامداران و همچنین بازگشت سرمایه بسیار مشهور است.
اجرای DMS در شرایط همه گیری کرونا
20 مرداد ، 1400
 
 
 
 
 

ضرورت پیاده سازی سیستم مدیریت اسناد در شرایط همه‌گیری جدید و دورکاری

یافتن یک بخش یا تیمی در شرکت از هر نوع و اندازه‌ای که نیازی به اتکا به اسناد و مدارک در طول کار روزانه نداشته باشد، آسان نیست. شرکت منظم، مدیریت اسناد را از جنبه‌های مختلف نظیر سیستم سازی اسناد، حقوق دسترسی، ایمنی و امنیت، در دسترس بودن و بازیابی خرابی‌ها، کنترل حسابرسی و اجرای مقررات داخلی یا خارجی تنظیم می‌کند، تا فقط برخی از جنبه‌های یک سازمان منظم را یادآوری کند. همه این جنبه‌ها برای موفقیت و رشد کسب و کار بسیار مهم هستند. با این حال، وضعیت فعلی این است که بسیاری از شرکت‌ها برخی از این جنبه‌ها را نادیده گرفته و آنها را به طور کامل اجرا نکرده‌اند و یا هنوز هیچ راه حل جدی برای مدیریت اسناد استفاده نکرده‌اند. 

امروزه در عصر تحول دیجیتالی تجارت، که به واسطه چندرسانه‌ای بودن، اسناد و سایر مطالب فراوان است، میزان استفاده اکثر کارمندان (از اسناد) افزایش می‌یابد. در نتیجه، پیش زمینه‌‌های موفقیت و رشد شرکت به طور قابل توجهی تحت تأثیر تنظیم استراتژیک مخازن و مدیریت محتوای دیجیتالی و منابع و فرآیندهای تجاری رقابتی قرار می‌گیرد. برای یادآوری، این منابع دیجیتالی اغلب عبارتند از:

  • اسناد ورد 
  • اسناد اسکن شده PDF
  • صفحات گسترده اکسل و موارد مشابه
  • ایمیل‌ها
  • پاورپوینت و موارد تبلیغاتی
  • عکس‌ها و نقاشی‌ها،  فایل‌های 3D اتوکد یا موارد مشابه
  • موارد ویدئویی، موارد چندرسانه‌ای از وبینارها و کنفرانس‌ها، فایل‌های صوتی.
  • انجام کار در خارج از محل کارفرما، یا محبوبیت بیشتر دورکاری، برای بسیاری از شرکت‌ها امری عادی شده است.

کارکنان، به دنبال مقررات ساعات مجاز کار، وضعیت اضطراری، مقررات منع رفت و آمد، شرایط کار کاملاً مشخص و توجه به بهداشت کارکنان، توافق نامه‌های جمعی، مدارک ضرر و زیان میلیون‌ها و میلیارد دلار به ازای هر شرکت، فقط نمونه‌هایی از این هستند که به ما نشان می دهند، شرایط تجارت می‌تواند به شدت تغییر کند، چالش برانگیز و غیرقابل پیش بینی باشد. 

رویکرد صحیح به چنین اصول تجارت دیالکتیکی (جنجالی)، بهبود سیستم تجارت از چندین جنبه فعالانه است. یکی از آنها معرفی فناوری‌های IT در مدیریت اسناد و سایر مطالب و تشدید استفاده و پردازش اطلاعات است. 

یک رویکرد معمول برای معرفی راه‌حل‌های مدیریت اسناد در شرکت‌های بزرگ این است که چندین موارد فوق در سراسر تجارت وارد نشده است. دلیل این امر این است که برخی از بخش‌ها یا تیم‌ها با توجه به منطق حالت «به اندازه کافی خوب»، به عنوان مثال استفاده از Google Drive ، One Drive یا برخی از سرویس‌های مشابه، به سایر راه‌حل‌های جزئی اعتماد می‌کنند. این شرکت در معرض خطرات امنیتی و عدم وجود ممیزی و کنترل کارآمد، و عدم تعریف دسترسی اشخاص به هر سند، قرار می‌گیرد. ممکن است سهولت و کامل بودن بررسی اسناد و بررسی اسناد مرتبط در چنین شرایطی حتی به آنچه که باید باشد یا با یک سیستم مدیریت اسناد که در تمام شرکت اجرا شده است، نزدیک نباشد.

از طرف دیگر، شرکت‌های کوچکتر به عنوان اصلی‌ترین (راه‌حل) معمولاً راه‌حل‌های «به اندازه کافی خوب» را پیدا می‌کنند، مانند Google ذکر شده در بالا Drive یا One Drive ، که به آنها امکان می‌دهد در برخی از اسناد بر روی بخش‌های خاص در تیم‌های مجازی تبادل و کار کنند، اما هنوز هم کسب و کار خود را بهبود نمی‌بخشند. آنها عملاً این رویکرد را انجام می‌دهند زیرا به سمت یک اختلال در حال رشد و ناسازگاری پیش می‌روند، پتانسیل رشد خود را با فرایندهای منسوخ کسب و کار و سازماندهی اشتباه کار، سیلوهای اطلاعات، کندی و سردرگمی در کار محدود می‌کنند. چنین شرایط کاری باعث ناامید شدن کارمندان، همکاران و مشتریان می‌شود و باعث تشدید عدم تمرکز مناسب در توسعه سازمان و فرآیندهای تجاری آن‌ها می‌شود. پیامدهای چنین کاری هزینه‌های بالاتر، بهره‌وری پایین‌تر و رقابت پذیری ضعیف است، همانطور که قبلاً به کاهش استفاده از پتانسیل واقعی آن تجارت اشاره کردیم.

برای مفهوم دورکاری، شرکت باید همکاری به موقع در زمینه اسناد آسان و سریع و بهترین امنیت را فراهم آورد، باید اینکه چه کسی به اسناد دسترسی پیدا کند، چه زمانی و چگونه از اسناد استفاده کند و اطلاعات ارزشمند را نتیجه گیری کند، را کنترل نماید. ایجاد اسناد جدید از بخش‌ها یا تیم‌های مختلف باید قابل ویرایش، سیستم سازی شده و بلافاصله برای سایر تیم‌ها و کارمندان با تأیید دسترسی قابل مشاهده باشد.

راه‌حل نرم افزار بایگانی اسناد کاج تحقق تمام جنبه‌های مدرن طراحی سیستم اسناد را تضمین می-کند. اجرای هر عنصر به صورت جداگانه و به اندازه‌ای که شرکت آماده اجرای آن در یک زمان معین باشد، آسان است. نرم افزار بایگانی کاج با طیف وسیعی از انعطاف پذیری و عملکردهای ریز دانه در هنگام پیاده‌سازی ، حتی فراداده، روند کار یا تأیید دسترسی اسناد، بسیار مقاوم (ارتجاعی) است. این سیستمی است که به راحتی با قوانین، سفارشی سازی یا برنامه‌های خارجی ارتقا می‌یابد.

کل پیاده‌سازی و پذیرش راه‌حل‌های کاج از سوی کاربران و همکاران تسهیل شده و یک رابط کاربری بصری و آسان، بسیار شبیه به جستجوگر فایل (File Explorer) است. هر کاربر PC بسیار باتجربه است. کار در برنامه کاج با کارهای روزمره رایانه، تبلت یا تلفن هوشمند متفاوت نیست.

کارمندان شاغل در خانه و اداره معمولاً باید اسناد جدیدی را ایجاد کرده و آن‌ها را به روشی آسان و سریع به سیستم پیوست (attach) کنند. «اسناد الکترونیکی کف دست شما» برنامه‌ای است که می-تواند به عنوان نمونه‌ای از برنامه افزودنی نرم افزار بایگانی کاج عمل کند و به کارمندان اجازه می‌دهد با سهولت و انعطاف پذیری زیاد چنین کارهایی را با تبلت و تلفن انجام دهند. برای دستیابی به چنین وظایفی، فرآیندهای آموزش به حداقل می‌رسند یا حتی غیرضروری هستند زیرا کارمندان علاوه بر استفاده کلاسیک از دوربین یا سیستم فایل، آنها را با چند کلیک نیز انجام می‌دهند. با توجه به پیچیدگی‌ها و محدودیت‌های بالا که کاربران در مورد راه‌حل‌های «به اندازه کافی خوب» با آن روبرو هستند، می‌توان نتیجه گرفت که معرفی راه‌حل‌های مدیریت اسناد با کیفیت مانند نرم افزار آرشیو کاج نه تنها یک انتخاب درخشان و اولویت برای بسیاری از شرکت‌ها است بلکه به دلیل سهولت اجرای آن، سادگی استفاده، میزان پذیرش توسط کارمندان و ذینفعان، و همچنین بازگشت سرمایه خاص، نیز بسیار مشهور است. کار در خانه و کار در خارج از محل کارفرما، که بسیاری از شرکت‌ها به دلیل شرایط همه‌گیر جدید، آن را اتخاذ کرده‌اند، با کاج بسیار پربازده، رقابتی و با کیفیت خوب خدمات به همکاران داخلی و همچنین همکاران خارجی و مشتریان می‌شود. تیم‌ پشتیبانی کاج همیشه آماده بحث و گفتگو درباره موارد خاص و چالش‌های تجاری شما هستند. ما شرایط جدید همه‌گیری را به عنوان عوامل بسیاری از تغییرات برای بهتر شدن مشاهده می‌کنیم، جایی که یک مثالِ کارِ طراحی شده خوب برای دورکاری است.

 

ترجمه شده از وبسایت OpenKM

آخرین مطالب منتشر شده

اخذ گواهینامه ارزیابی امنیتی افتا برای سامانه مدیریت اسناد و دانش کاج
30 آبان ، 1401
شرکت دانش پردازش کاج پارس موفق به دریافت گواهینامه ارزیابی امنیتی افتا برای سامانه مدیریت اسناد و دانش کاج شد. شرکت کاج پس از پشت سر گذاشتن مراحل احراز صلاحیت (تست های آزمایشگاهی فراوان) از سوی مرکز مدیریت راهبـردی افتا و سازمان فناوری‌اطلاعات موفق به دریافت این گواهینامه شد.
نکات مهم در خرید اتوماسیون گردش کار
20 اردیبهشت ، 1401
در این نوشته، قبل از خرید نرم افزار مدیریت فرآیند، نکاتی که باید مورد توجه قرار دهیم را بررسی می‌کنیم.
نحوه صرفه جویی در هزینه های ادارات
18 اسفند ، 1400
نرم افزار بایگانی کاج اجرای کلیه اقداماتی را که شرکت شما برای کاهش هزینه های دفتر نیاز دارد در اختیار شما قرار می دهد.
نرم افزار بایگانی در مراکز حمل و نقل
30 آذر ، 1400
نرم افزار بایگانی اسناد کاج ابزارهای لازم را برای بهبود عملکرد و رضایت کلیه ذینفعان درگیر در بخش تدارکات، اعم از شرکت‌های حمل و نقل و تدارکات و مشتریان ارائه می دهد.
آیا استفاده از نرم افزار بایگانی امن است؟
19 آذر ، 1400
موضوع راه‌حل مدیریت حتی قبل از ویروس کرونا نیز مطرح بود و امروزه این یک گام ضروری برای روی آوردن شرکت‌ها به دورکاری است. مهم است که خود را با دانش مسلح کرده و آن را با استفاده از ابزارهای مناسب و مدرن فناوری اطلاعات به درستی پیاده سازی کنید.
مدیریت دانش چیست؟
19 آذر ، 1400
نرم افزار کاج اجازه می‌دهد سرمایه فکری شرکت ایجاد و حفظ شود و سیستم را بر اساس اهداف سازمان تعریف و به روز می‌کند.
نرم افزار بایگانی در مدیریت دولتی
20 آبان ، 1400
نرم افزار بایگانی اسناد ابزاری برای سازماندهی و مدیریت اطلاعات است، اما همچنین به عنوان یک کاتالیزور برای مدیریت دانش و بهبود مستمر عمل می‌کند. آنها (مدیریت اسناد) همچنین به معنای شفافیت برای نهادهای عمومی هستند، زیرا (دسترسی به) اطلاعات را برای کسانی که به آن نیاز دارند تسهیل می‌کنند.
ده سوالی که باید از ارائه دهنده نرم افزار بایگانی خود بپرسید
31 شهریور ، 1400
این ده سوال را که باید از ارائه دهنده نرم افزار بایگانی اسناد خود بپرسید به شما کمک می‌کند تعیین کنید که آیا آن‌ها افراد مناسبی برای این کار هستند و آیا راه‌حل‌های نرم افزار بایگانی اسناد (DMS) آن‌ها برای سازمان شما مناسب است یا خیر؟
چگونه GDPR می تواند بر جمع آوری اطلاعات مشتری تأثیر بگذارد
30 شهریور ، 1400
اصلیترین الزاماتی که همه سازمانها برای انطباق با GDPR نیاز دارند در ذیل آمده است.
نرم افزار بایگانی اسناد چیست و با آن چه می توان کرد؟
28 شهریور ، 1400
به سختی می‌توان سناریویی را تصور کرد که ساده‌سازی حجم کار، تولید و مدیریت بسیار کارآمد اسناد شما، بدون در نظر گرفتن افزایش ثبات خروجی مفید نباشد.