امنیت آنلاین نرم افزار بایگانی

چرا امنیت اینترنت یک مشکل بزرگ است و چرا همه ما به امنیت سایبری قوی نیاز داریم.
امنیت آنلاین نرم افزار بایگانی
16 شهریور ، 1400
 

در این عصر دیجیتال، جایی که دریایی از دستگاههای اینترنت اشیا، زندگی شخصی و شغلی ما را محاصره کردهاند، مشاغل به دنبال ابزارهای مؤثر و کارآمد برای به اشتراک گذاری اطلاعات برای مدیریت فعالیتهای خود هستند. بنابراین یک نرم افزار بایگانی اسناد (DMS) به یک راهحل ایدهآل تبدیل میشود. 

با میلیاردها کاربر آنلاین، مواردی مانند شبکههای اجتماعی، استفاده از یک برنامه تلفن همراه، ارسال پیام مستقیم به یک امر عادی تبدیل شده است. این کاملاً طبیعی است که مشاغل، نرم افزار بایگانی اسناد را پیادهسازی کنند تا حجم کاری خود را کنترل کنند و سوابق مربوط به سند هر تجارت را در دوره فعلی ثبت کنند. 

از طریق نرم افزار آرشیو اسناد، مشاغل میتوانند سرانجام کاغذ باطله را حذف کرده و کلیه اسناد و مدارک اساسی خود را از طریق یک سیستم برای ذخیره و توزیع اسناد و برای دستیابی به کارآیی بیشتر، مدیریت کنند. 

بر اساس مطالعه اخیر Meridian، سازمانها می توانند حداکثر 20 دلار برای تهیه یک سند ، 120 دلار برای Mejronly، %5‌15 از وقت خود را برای خواندن اطلاعات صرف کنند، در حالی که بیش از 50٪ از وقت خود را صرف جستجوی آن (اطلاعات) میکنند. 

این نشان می دهد که یک کسب و کار از طریق نرم افزار بایگانی اسناد چقدر میتواند پس انداز کند.

افزایش جرایم سایبری

از طرف دیگر، در چند دهه گذشته شاهد انتشار دادههای حساس از طریق ابزارهای نامناسب بودهایم. خطرات امنیتی افزایش یافته است، زیرا مهاجمان سایبری با تاکتیک‌های جدید در حال طغیان هستند. جای تعجب نیست که ما مؤسساتی را در سراسر جهان میبینیم که به طور قابل توجهی در یک برنامه امنیت سایبری قابل اعتماد از یک شرکت امنیت سایبری مطمئن سرمایهگذاری میکنند. 

اعم از حساب فیس بوک، حساب توییتر یا هر حساب رسانه اجتماعی دیگر این روزها، نقض امنیت به طور فزایندهای امکان پذیر است. خطر جهانی در مورد تهدیدات سایبری غیرقابل انکار است. آمارهای مربوط به امنیت سایبری به وضوح نشان میدهد که هزینههای جهانی برای جلوگیری از تهدیدهای امنیت سایبری با سرعت نگران کنندهای افزایش یافته است. 

این امر خواستار آگاهی بیشتر در مورد امنیت و آموزش آگاهی در مورد امنیت برای کاربران اینترنت با دستگاههای تلفن همراه و مرورگرهای وب، به ویژه در وب تاریک است. اوضاع به حدی وخیم است که حتی اگر شخصیت‌های شناخته شدهای مانند بیل گیتس و ایلان ماسک مردم را به حفظ امنیت در فضای آنلاین ترغیب کنند، کافی نیست. 

در حالی که حملات رشد میکنند، مشاغل به شدت به زیرساخت های اساسی احتیاج دارند تا اطلاعات مالی خود را ایمن نگه دارند و از احتمال قربانی شدنشان در موج بعدی جرایم سازمان یافته جلوگیری کنند.

آیا مقصر وابستگی ما به فناوری است؟

در حالی که متخصصان امنیتی از بیان چنین اظهاراتی خودداری خواهند کرد، بدون شک وابستگی ما به فناوری با گذشت زمان به سرعت افزایش یافته است. آمار جرم و هزینههای امنیت سایبری به گونهای همبستگی نشان میدهند که انکار آن دشوار است. 

روند جرایم اینترنتی به وضوح نشان میدهد که یک بستر رسانه اجتماعی جایی برای اشتراک اطلاعات شخصی شما نیست. با رشد حملات، بازار امنیت سایبری به طور تدریجی قابل رقابت است. نرم افزار آنتی ویروس کافی نیست. امروزه ما به حفاظت از زیرساخت نیاز داریم. 

برای امنیت مدیریت شده، ما به ارائه دهنده خدمات امنیتی مدیریت شده نیاز داریم که با همه موارد مربوط به جرایم رایانهای و ماهیت آن سروکار داشته باشد (آشنائی کامل داشته باشد). اگر در سطح امنیت شرکتی این مسئله را حل نکنیم، آن میتواند به سرعت در سال‌های آتی به خطری برای امنیت ملی تبدیل شود. امروزه یک مجرم سایبری بیش از حد مهارت بلد است که چگونه حساب‌ها را هک کند. 

همراه با تاکتیک‌های مختلفی که آن‌ها به کار میبرند، روشهای مختلفی وارد عمل میشود. این موارد شامل مداخلات شخص ثالث، دسترسی به کنترلهای امنیتی، کلاهبرداری بیت کوین، نقض دادهها، حملات فیشینگ، حملات باج افزار، حملات DDoS، ایمیلهای فیشینگ و سرقت هویت است که به چند مورد اشاره میشود.

5 جنایت برتر اینترنتی

برای کمک به شما در درک اینکه چرا امنیت اینترنت یک معضل بزرگ است و چرا همه ما به آموزش تکمیلی آگاهی در مورد امنیت سایبری قوی احتیاج داریم، برخی از مشهورترین حوادثی که جرایم اینترنتی در چند وقت اخیر در حد اعلاء باعث خسارت شدهاند، عبارتند از:

  1. طبق آمار جرایم اینترنتی، گونزالس، یک هکر از میامی، توانست دهها و میلیون‌ها شماره کارت اعتباری و کارت بدهی را از بیش از 250 موسسه مالی سرقت کند. نه تنها مقیاس این تهدید امنیتی خیلی بد بود، بلکه او به شبکه پرداخت شرکت‌ها از جمله فروشگاههای زنجیرهای راحتی 7‌Eleven نیز دسترسی پیدا کرد.
  2. در سال 2002، یک حمله DDoS با هدف 13 سرور سیستم نام دامنه (سرورهایی که نام دامنهها را در خود نگه میدارند) در آمریکا، اینترنت را به زانو درآورد. متخصصان ارشد امنیت سایبری نتیجه میگیرند که اگرچه این حمله فقط یک ساعت به طول انجامیده است، اما اگر مدت زمان طولانیتری ادامه داشت، اینترنت را به بن بست میکشاند.
  3. با عوض شدن نحوه نشان دادن تاریخ، در سال 1999، آمریكاییها با درگیر شدن مقامات از این وضعیت آگاه شدند و این امر منجر به اجرای قانون و اقدامات بعدی شد. بله، این در واقع اشاره به ویروس ملیسا است که توسط دیوید اسمیت ایجاد شده و در نهایت 80 میلیون دلار خسارت به دنبال داشت. این ویروس فایلهای مایکروسافت ورد را آلوده کرده و به طور خودکار با ارسال ایمیل به 50 مخاطب اول سیستم عامل آلوده، از طریق جعبه آدرس ایمیل Outlook، فایل ورد را پیوست ایمیل ارسالی میکرد. 
  4. حادثه دیگر در سال 2009 زمانی بود که دفتر مرکزی گوگل در چین، نقض امنیتی را در اواسط ماه دسامبر مشاهده کرد و شروع به درگیر کردن دولت چین نمود. دادههای شخصی را فراموش کنید. هکرها به چندین سرور شرکت گوگل دسترسی پیدا کردند و درنتیجه تعداد زیادی مالکیت معنوی به سرقت رفت.
  5. اشلی مدیسون، یک سایت دوست یابی کانادایی برای افراد متاهل برای ملاقات با افراد متاهل دیگر، در سال 2015 هک شد. اطلاعات حساس، از جمله جزئیات بانکی، نام واقعی کاربران و اطلاعات خصوصی و جنسی آن‌ها، به سرقت رفت. این تیم ایمپکت بود که مسئول این کار بود. در پایان مشخص شد که اشلی مدیسون در وهله اول به دلیل اقدامات ناکافی امنیتی، مقصر بوده است.

آمار جرایم سایبری

در حالی که امروزه مشاغل از بستر رسانه برای تبلیغ خود از طریق کانال‌های مختلف استفاده میکنند، اما کمتر کسی اطلاع دارد که هکرها در حال حاضر برروی تقویت نوع حمله برای سواستفاده از قربانی بعدی خود، کار میکنند. 

هکرها و افرادی که قصد سوءنیت دارند به تنهایی فایدهای ندارند، با استفاده از حملات فیشینگ، از یک تاکتیک منظم استفاده میشود که از آن‌ها برای کسب اطلاعات محرمانه استفاده میکنند. در اینجا برخی از آمار جرایم اینترنتی منتشر شده توسط Varonis ، یک شرکت امنیت داده و تجزیه و تحلیل، وجود دارد.

  1. در نیمه اول سال 2019 ، نفوذ در داده ها نزدیک به 1/4 میلیارد رکورد را افشا کرد.
  2. پیش بینی می شود بازار امنیت جهانی در سال 2022 به 170 میلیارد دلار برسد.
  3. تا پایان سال جاری، تعداد تخمینی رمزهای عبورِ مورد استفاده ماشین آلات و انسان‌ها در سراسر جهان به مرز 300 میلیارد خواهد رسید.
  4. هکرها هر 39 ثانیه و بطور متوسط 2.244 بار در روز در سراسر کره زمین به سیستم‌ها حمله می‌کنند.
  5. متوسط هزینه نفوذ در دادهها از سال 2019 ، 2/3 میلیون دلار بود.
  6. در سال 2017 ، 9/147 میلیون مشتری تحت تأثیر نفوذ Equifax قرار گرفتند.
  7. مشخص شد که فعالان داخلی در بیش از 34٪ موارد نفوذ در دادهها نقش دارند.
  8. ویروس Wannacry سال 2017 بیش از 400.000 دستگاه متعلق به بیش از 100.000 گروه در حداقل 150 کشور را آلوده کرد. این منجر به خسارت کلی 4 میلیارد دلاری در این روند شد.

جای تعجب نیست که یک بازار کار امنیت سایبری این روزها به دنبال افرادی با توانایی فوق العاده است. دانشجویانی که در طول تحصیلات عالی خود در زمینه امنیت سایبری تحصیل میکنند، اینروزها مقاله میخرند تا بیشتر وقت خود را برای کشف حقیقت در پشت حملات اخیر اختصاص دهند.

پیش بینی می شود که تا سال 2021 ، 3/5 میلیون شغل پر نشده در سطح جهان ایجاد شود. آن‌ها ملزم به مطالعه سطح حمله (Attack Surface)  به برنامهها و سیستمها هستند و باید بررسیهای امنیتی عمیق را برای شرکت‌ها و مشاغل سراسر کره زمین ارائه دهند. 

نتیجه

IC3 ، که بیشتر به عنوان مرکز شکایات جرایم اینترنتی شناخته میشود، با ارسال گزارشات از سراسر جهان، لبریز شده است. در شرایط فعلی حتی مجمع جهانی اقتصاد به دلیل عدم اطمینان از امنیت تجارت آنلاین، برای مشاوره دادن در مورد آن احتیاط میکند. چندین بازیگر بد وجود دارند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم درگیر فعالیتهای جنایی هستند. در سالهای آینده، ما باید هوشِ تهدید را به کار گیریم که از هوش مصنوعی برای ایجاد پناهگاه امنتری برای مشاغل آنلاین استفاده میکند. ما باید رسانههای اجتماعی را برای استفاده مردم ایمن کنیم و یک راهحل مناسب برای استفاده ایمن از تلفن همراه برای نسل بعدی پیدا کنیم. 

همچنین باید اقدامات لازم برای بهبود وضعیت فعلی زنان در امنیت سایبری انجام شود. اگر ما با جدیت به این مسئله نپردازیم، در این صورت حتی یک بازار امنیتی میتواند دچار تضاد شود و درنتیجه اثرات طولانی مدت و مخربی به بار آورد.

سازوکارهای واکنش حادثه (پاسخ به حادثه) و تحقیقات کلی امنیتی ما نیاز به پیشرفتهای بیشتری دارند. مشاغل در طول فرآیند توسعه کسب و کار خود باید به دنبال روشهای مهندسی اجتماعی باشند. امیدوارم در سالهای آینده، فناوری بهتر و اقدامات امنیتی در مقیاس بسیار عالی بتواند به ما کمک کند تا مجرمان را قبل از اینکه تأثیری در زندگی ما بگذارند، از بین ببریم.

 

ترجمه شده از وبسایت OpenKM

 

آخرین مطالب منتشر شده

اخذ گواهینامه ارزیابی امنیتی افتا برای سامانه مدیریت اسناد و دانش کاج
30 آبان ، 1401
شرکت دانش پردازش کاج پارس موفق به دریافت گواهینامه ارزیابی امنیتی افتا برای سامانه مدیریت اسناد و دانش کاج شد. شرکت کاج پس از پشت سر گذاشتن مراحل احراز صلاحیت (تست های آزمایشگاهی فراوان) از سوی مرکز مدیریت راهبـردی افتا و سازمان فناوری‌اطلاعات موفق به دریافت این گواهینامه شد.
نکات مهم در خرید اتوماسیون گردش کار
20 اردیبهشت ، 1401
در این نوشته، قبل از خرید نرم افزار مدیریت فرآیند، نکاتی که باید مورد توجه قرار دهیم را بررسی می‌کنیم.
نحوه صرفه جویی در هزینه های ادارات
18 اسفند ، 1400
نرم افزار بایگانی کاج اجرای کلیه اقداماتی را که شرکت شما برای کاهش هزینه های دفتر نیاز دارد در اختیار شما قرار می دهد.
نرم افزار بایگانی در مراکز حمل و نقل
30 آذر ، 1400
نرم افزار بایگانی اسناد کاج ابزارهای لازم را برای بهبود عملکرد و رضایت کلیه ذینفعان درگیر در بخش تدارکات، اعم از شرکت‌های حمل و نقل و تدارکات و مشتریان ارائه می دهد.
آیا استفاده از نرم افزار بایگانی امن است؟
19 آذر ، 1400
موضوع راه‌حل مدیریت حتی قبل از ویروس کرونا نیز مطرح بود و امروزه این یک گام ضروری برای روی آوردن شرکت‌ها به دورکاری است. مهم است که خود را با دانش مسلح کرده و آن را با استفاده از ابزارهای مناسب و مدرن فناوری اطلاعات به درستی پیاده سازی کنید.
مدیریت دانش چیست؟
19 آذر ، 1400
نرم افزار کاج اجازه می‌دهد سرمایه فکری شرکت ایجاد و حفظ شود و سیستم را بر اساس اهداف سازمان تعریف و به روز می‌کند.
نرم افزار بایگانی در مدیریت دولتی
20 آبان ، 1400
نرم افزار بایگانی اسناد ابزاری برای سازماندهی و مدیریت اطلاعات است، اما همچنین به عنوان یک کاتالیزور برای مدیریت دانش و بهبود مستمر عمل می‌کند. آنها (مدیریت اسناد) همچنین به معنای شفافیت برای نهادهای عمومی هستند، زیرا (دسترسی به) اطلاعات را برای کسانی که به آن نیاز دارند تسهیل می‌کنند.
ده سوالی که باید از ارائه دهنده نرم افزار بایگانی خود بپرسید
31 شهریور ، 1400
این ده سوال را که باید از ارائه دهنده نرم افزار بایگانی اسناد خود بپرسید به شما کمک می‌کند تعیین کنید که آیا آن‌ها افراد مناسبی برای این کار هستند و آیا راه‌حل‌های نرم افزار بایگانی اسناد (DMS) آن‌ها برای سازمان شما مناسب است یا خیر؟
چگونه GDPR می تواند بر جمع آوری اطلاعات مشتری تأثیر بگذارد
30 شهریور ، 1400
اصلیترین الزاماتی که همه سازمانها برای انطباق با GDPR نیاز دارند در ذیل آمده است.
نرم افزار بایگانی اسناد چیست و با آن چه می توان کرد؟
28 شهریور ، 1400
به سختی می‌توان سناریویی را تصور کرد که ساده‌سازی حجم کار، تولید و مدیریت بسیار کارآمد اسناد شما، بدون در نظر گرفتن افزایش ثبات خروجی مفید نباشد.